We mogen weer de baan in…

14.05.2020 > Nu we weer de baan in mogen, is het natuurlijk wel prettig wanneer we ook weer op onze vaste dag(en) van start kunnen gaan. Aanmelden voor de wedstrijden gaat als vanouds via E-Golf4U. Na overleg met de BV is dat vanaf volgende week ook weer mogelijk, zij het met de (voorlopig) nodige coronatechnische aanpassingen.

• Aanmelden via E-Golf4U sluit niet op het gebruikelijke tijdstip, maar 24 uur voor de wedstrijddag (’s nachts 00.00 uur). Dit is nodig omdat de flight-indeling ’s morgens al doorgegeven moet worden zodat dit in het reserveringssysteem van de Golfhorst kan worden ingevoerd.
  • Aanmelden ná dit tijdstip is niet mogelijk, ook niet telefonisch.
  • Alle wedstrijden zijn individueel stableford, Non-Qualifying. Men kan wel de kaart later via de app van GOLF.NL zelf invoeren. Daarmee wordt deze qualifying.
  • Starttijden zijn om de 10 minuten in flights van max 3 spelers. U mag maximaal 15 minuten voor aanvang aanwezig zijn.
  • Geen inschrijfgeld – geen prijsuitreiking en direct na afloop naar huis.
  • De wedstrijdkaarten liggen klaar bij de balie en kunnen na afloop van de wedstrijd ingevoerd worden op de mobiele telefoon of thuis achter de pc, via https://golfhorst.e-golf4u.nl/zuil . De wedstrijdleider verwerkt daarna de wedstrijd. De uitslagen worden daarna gepubliceerd via E-Golf4U.

Deze richtlijnen gelden ook voor de Americabaan. Het is dan wel een ronde van 9 holes en ook geen shotgun. Hierdoor kunnen toch 36 personen van start. De voorrangsregeling voor Americabaanleden blijft in stand.

Uiteraard letten we tijdens het golfen op de tijdelijke coronaregels die in de baan gelden.

Hoe lang alle maatregelen van kracht zijn wordt wekelijks bekeken, dus houdt de website van de vereniging in de gaten. Het zal nog wel even duren voordat we terug kunnen van het “nieuwe” naar het “oude” normaal.

Voor diegenen die nog niet gespeeld hebben: de baan ligt er prachtig bij dankzij het vele werk dat er de afgelopen 2 maanden verricht is.

Veel speelplezier en blijf gezond!

De wedstrijdcommissie