We zijn weer aan het golfen…

07.06.2020 > Beste leden, gelukkig zijn we weer aan het golfen, zij het met wat extra regeltjes en kleine aanpassingen. Maar we golfen weer!  Nu wil iedereen wel weer wedstrijden kunnen spelen zoals we dat gewend zijn. Daar gaan we ook naar toe. We moeten ons wel blijven houden aan de richtlijnen van het RIVM en de met de gemeente gemaakte afspraken. Dat is in ons eigen belang.

‘Versoepelen’

Nu het clubhuis en het terras weer open zijn, ‘versoepelen’ we ook de afspraken rond de wedstrijden. Van week tot week bekijken we in overleg met de BV wat er (meer) mogelijk is.

Je mag weer eerder aanwezig zijn om vooraf te oefenen of een kopje koffie te nuttigen. Vraag wel even aan de bediening waar je plaats mag nemen. Op de oefengreens is een maximum aantal personen toegestaan.

De harken liggen weer in de bunkers, maar het is niet verplicht om deze te gebruiken. We verzoeken je wel de bunker zo netjes mogelijk achter te laten, door in ieder geval voetstappen en andere oneffenheden glad te strijken met je voet of met een club.

Qualifying

Ondanks dat de vlaggen niet uitgenomen mogen worden, is de baan wel qualifying. In de baan zijn de prullenbakken, toilet en ook de watertap bij hole 5 weer in gebruik. Flights van 3 spelers en een start om de 10 minuten worden vooralsnog gehanteerd.

Vanaf 8 juni zijn de wedstrijden weer qualifying. Handicapregistratie is ook nodig omdat in 2021 het nieuwe handicapsysteem (World Handicap System, WHS) in werking treedt. Dan bepaalt het gemiddelde van de beste 8 van de laatste 20 gelopen Q-kaarten je handicap.

Americabaan

We hebben ook overlegd over de bezetting van de Americabaan. We willen graag meer deelnemers op de vrijdagochtend. Dat is echter helaas nog niet mogelijk. Nog even wachten dus.

Wedstrijddeelnemers vragen naar de bekendmaking van de uitslag; de afronding van een gezellige wedstrijd. Applaus moet weer klinken voor spelers die birdies of eagles scoren en voor de winnaars!

Dat gaan we de komende weken voor de wedstrijden op de grote baan als volgt regelen:

• de wedstrijdleider zorgt ervoor dat de geprinte scorekaarten op de balie klaarliggen.
  • via de link https://golfhorst.e-golf4u.nl/zuil vul je na de wedstrijd je kaart met je mobiel in. De wedstrijdleider of medespelers kunnen daar als dat nodig is bij helpen. De zuil blijft buiten gebruik.
  • De overall winnaar ontvangt een attentie en we delen de verdiende vogeltjes uit!
  • In verband met besmettingsgevaar innen we nog geen inschrijfgeld en reiken we ook geen geldprijzen uit.

Blijf gezond, let goed op elkaar en geniet van het golfen.

Sjef Claessens, voorzitter wedstrijdcommissie

Deze pagina wordt mede mogelijk gemaakt door: