Zalig Nieuwjaar; 2021, terugblik…

Beste lid van Golfvereniging Golfhorst

01.01.2022 > Een groot kruis erachter’, schreef ik vorig jaar in januari. Vul zelf in wat je van 2021 vond. We zitten weer in hetzelfde schuitje als toen: een behoorlijke lockdown. Toen was er uitzicht op de verlossende vaccins, nu draait alles om de boosterprik. Voor de golfvereniging was 2021 het tweede bijzondere jaar op een rij. Minder toernooien, minder wedstrijden en… minder hole 19, jammer dat we minder toekomen aan dat sociale aspect van de golfsport. Belangstelling om te golfen is er gelukkig genoeg. Voor het traditionele oliebollentoernooi hadden meer dan 100 leden zich aangemeld, maar ook dat mocht niet doorgaan.

Het goede nieuws voor alle spelers op de Golfhorst is de aanleg van de beregeningsinstallatie in het voorjaar. De perfecte staat waarin de golfbaan nu verkeert, is natuurlijk een gevolg van het weer in 2021, natter en minder heet. Maar zeker ook van het uitstekende werk door de greenkeepers die daarbij regelmatig hulp krijgen van een groep vrijwilligers van de vereniging. Veel leden steken regelmatig de loftrompet over de Golfhorst en zijn trots op hun baan. Ook de deelnemers aan de Limburgse Golfkampioenschappen waren lovend over onze golfbaan.

2022, hoop op normaal

Net als jij hopen wij dat 2022 weer een “normaal” jaar zal worden. Op 25 januari 2022 houden wij de Algemene Ledenvergadering. Wij hopen dat we fysiek bij elkaar kunnen komen. Als dat echter nog niet mogelijk is, dan vergaderen we digitaal. We komen daar binnenkort in een nieuwsbrief op terug.

De heren Swinkels en Bodemzorg Limburg hebben in de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in de Golfhorst, waarbij het verbeteren van de baan steeds voorop heeft gestaan. Natuurlijk blijven er hier en daar wensen, maar voor komend jaar verwachten we geen grote veranderingen.

Blijf gezond

Mede namens Marian, Frans, Jos, René en Sjef wens ik jou en je familie en vrienden een gezond, gelukkig en sportief 2022.

Tot ziens op de Golfhorst.

Namens het bestuur, Jan Buskes, voorzitter

Met dank aan onze sponsoren: