Aangepaste, gezellige vrijwilligersdag in coronatijd: Hay Hobus ‘Vrijwilliger van het Jaar’!

12.10.2020 > Zaterdag 10 oktober werden de vrijwilligers van de vereniging letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet. Nadat het een aantal weken aanhoudend had geregend, scheen deze dag het zonnetje. Nadat de voorzitter Jan Buskes iedereen had verwelkomd, iedereen koffie had gedronken met een stuk vlaai, en de spelvorm door Sjef Claessens was uitgelegd, gingen de flights de baan in.

Er werd afwisselend van geel, rood en oranje gespeeld . Al met al een hele leuke wedstrijd die nog heel even werd verstoord door een flinke regen-/hagelbui. Daar liet niemand zich natuurlijk door uit het veld slaan en werd er weer vrolijk verder gespeeld. Tijdens de wedstrijd werden we ook nog verrast met een lekker hapje dat door Ton coronaproof werd verzorgd.

Nadat alle flights weer waren binnengedruppeld, volgde er natuurlijk ook nog een officieel gedeelte. Als eerste vond de prijsuitreiking plaats met de vermelding van Jan Heijnen als dagwinnaar en de hole-in-one van Han Driessen, waarna het woord verder aan de voorzitter was. Hij benadrukte nog maar eens dat zonder vrijwilligers geen enkele vereniging het kan volhouden en daarom dus ieder jaar een vrijwilligersdag. Zoals Jan Buskes in zijn speech zei, was het niet alleen de week van de Nobelprijzen en de Televizierring, maar ook die van de belangrijkste titel op de Golfhorst: Vrijwilliger van het Jaar!

Hij leidde de bekendmaking in met een sprookje over een man met grote laarzen die iedere dag zijn rondje liep, maar bij niemand viel het kwartje. Het ging over een man die al meer dan 10 jaar lid is van de wedstrijdcommissie, maar die door zijn bescheidenheid al die tijd over het hoofd is gezien. Nu echter was het de hoogste tijd om dat recht te zetten. Vrijwilliger van het jaar is geworden: Hay Hobus.

Hay organiseert als lid van de weco de wedstrijden op dinsdag voor de heren, heeft jaren als sinterklaas gespeeld en is altijd bereid in te springen waar nodig, hij is vaste toeschouwer bij de prijsuitreiking van de strokeplay-wedstrijden en er is hem niks te gek om zijn hulp aan te bieden. Hij is een clubman pur-sang. En om dan toch nog even op die grote laarzen terug te komen: Hay valt nog weleens op omdat hij  vaak de neiging  heeft zijn voeten gehuld in grote laarzen precies op de puttinglijn van zijn flightgenoten te plaatsen, wat soms enige verbazing, stress of angst opwekt.

Er stond een mooi wijnpakket klaar voor Hay en een prachtige bos bloemen voor zijn vrouw, die vanwege de corona niet persoonlijk konden worden uitgereikt, maar die de waardering voor zijn inzet niet minder onderstreepten. Ook de waardering voor het vele werk van de vrijwilligers werd dit jaar uitgedrukt via een VVV-bon.

Na dit officiële gedeelte werd er nog even gezellig nagepraat onder het genot van een drankje en een hapje in het speciaal coronaproof ingerichte restaurant, waarna iedereen weer heel tevreden huiswaarts keerde.

Hay, Han en alle andere winnaars: proficiat!

Met dank aan Ton en zijn team voor de catering!

KvK

>>> Klik hier voor de fotoreportage!