Zonovergoten clubkampioenschappen 2021

13.07.2021 > Op 10 en 11 juli 2021 werden de clubkampioenschappen strokeplay gehouden. Dit jaar werd er gestreden in 4 categorieën: Americabaan, Heren Senioren, Dames en Heren. Beide dagen waren zonovergoten, wat niet voor iedereen gemakkelijk was. Zeker als je op de eerste dag 2x 18 holes moest lopen. Op wat blessureleed na bleek geen hindernis echter te zwaar voor de deelnemers, waarbij ook een waterhindernis met goed gevolg genomen werd.

Bij de dames waren slechts 4 deelneemsters aanwezig, dus rijst de vraag waar zit de rest? Maar dat neemt niet weg dat er strijd geleverd moest worden.

Gelukkig namen er wel dames deel aan de Americabaanwedstrijd die ook in 2 dagen over 18 holes gespeeld werd.  Ook een flink aantal jeugdige spelers, een mooie mix tussen “oud en jong”.

In de categorie Americabaan was het dan ook de jeugd die de belangrijkste plekken in beslag nam. Als “gedeeld” 3e mocht Jac Paulus de prijs in ontvangst nemen, Jesper Versteegen werd 2e en was tevens de winnaar van de netto-score. De in Australië geboren Harry Humphreyes-Reid werd in deze categorie de Clubkampioen Americabaan.

Bij de heren senioren werd de 3e prijs in ontvangst genomen door Geert van Ewijk. Ted Heijnen werd runner up met zijn verdiende 2e plaats. Ook dit jaar was er geen kruid gewassen tegen Rob Janssens die zijn titel Clubkampioen Heren senioren prolongeerde. Wellicht moeten we nog een nieuwe categorie in het leven roepen, want met zijn 80+ wist Bert Zanders een mooie 6e plaats te behalen.

De eindstrijd bij de dames om de 3e plaats ging tussen Karin van Kemenade en Ada Duvekot. Karin nam de 3e plaats in beslag. De titelstrijd ging uiteindelijk tussen Anita van den Heuvel en Hermine Titulaer. Hermine nam de trofee van 2e en de bloemen in ontvangst. Anita ging er uiteindelijk met de beker van Clubkampioene Dames, de bloemen, wijn en een parkeerplaats vandoor.

Bij de Heren gingen 3 man aan kop na de 1e dag, Ruud Vermeer, gevolgd door Marc Bovee met slechts een slag meer en Paul van Zon. Jammer dat Paul zich uiteindelijk wegens omstandigheden moest afmelden. Marc ging dus de strijd aan met Ruud maar moest zich uiteindelijk gewonnen geven. De 3e plaats werd in beslag genomen door Marco van de Voort, Marc Bovee werd 2e. Ruud Vermeer prolongeerde de titel Clubkampioen Heren.

Na het eten volgde de prijsuitreiking, waarbij voorzitter Jan Buskes de wedstrijdleiding, deelnemers, horecapersoneel, greenkeepers en de gebroeders Swinkels bedankte voor een prachtige dag op een geweldig mooie baan. Voor Leo (LT) van de Laak was het de laatste keer dat hij de strokeplay-kampioenschappen organiseerde. Hiervoor werd hij door Jan nog bedankt met een klein presentje. Leo bedankt!

Voor de eindstanden ga naar: https://golfhorst.e-golf4u.nl/leden/website/meerronde en klik vervolgens, per categorie op leaderboard.

JB

Klik hier voor de fotoreportage.

Met dank aan onze sponsors: