Inschrijving matchplay-kampioenschappen

23.02.2021 > Het voorjaar staat voor de deur en we kunnen met een beetje geluk afscheid nemen van het natte en koude seizoen. Vanaf woensdag 24 februari tot zondag 28 maart is de inschrijving voor de matchplay-kampioenschappen geopend. Deze staat open voor alle leden van onze vereniging. Inschrijven kan via E-Golf4U. Vanaf 1 april kunnen dan de onderlinge wedstrijden gespeeld worden.

Matchplay iets voor jou?

“Daar heb ik toch niets te zoeken met mijn handicap?”; “Ik golf nog niet lang genoeg om mee te doen….”. We kennen het allemaal. Maar toch, het is gewoon leuk om in het zomerseizoen een onderlinge competitie in een andere vorm te spelen.

Iedereen wordt ingedeeld in poules. Je speelt dus altijd meerdere wedstrijden. Wanneer die plaatsvinden bepaal je zelf in onderling overleg. Het is leuk eens met een andere speler/ster de baan te lopen. Daarnaast is het natuurlijk een uitdaging iemand met een lagere handicap te verslaan. Je leert er veel van en de ‘lagere handicapper’ moet uiteindelijk nog altijd maar bewijzen dat hij/zij op dat moment de betere is…

Ook dit jaar spelen we weer in 4 categorieën:

• Cat. A Heren: staat open voor alle leden, ongeacht leeftijd en handicap. Zij spelen voor de titel matchplay-kampioen.
  • Cat. A Dames: staat open voor alle leden, ongeacht leeftijd en handicap. Zij spelen voor de titel matchplay-kampioene.
  • Cat. Heren Senior: staat open voor alle leden die dit jaar 55 jaar of ouder zijn, ongeacht handicap. Zij strijden voor de titel Senior- matchplay-kampioen.
  • Cat. Dames Senior: staat open voor alle leden die dit jaar 55 jaar of ouder zijn, ongeacht handicap. Zij strijden voor de titel Senior- matchplay-kampioene.

Iets andere opzet

Eind maart volgt de poule-indeling op het publicatiebord en kunnen de wedstrijden onderling worden afgesproken. Na de wedstrijd noteer je de uitslag op het publicatiebord.

In tegenstelling tot voorgaande jaren spelen we dit seizoen in 2 rondes:

• Ronde 1: april t/m juni in principe in poules van 4;
  • Ronde 2: juli en augustus voor diegenen die doorgaan in poules van 3;
  • Ronde 3: begin september worden de halve finales gespeeld;
  • Ronde 4: finaledag op 19 september voor de plaatsen 1 t/m 4 in elke categorie.

Natuurlijk is het een en ander afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Slotdag matchplay zondag 19 september

Op zondag 19 september wordt voor alle deelnemers een finaledag georganiseerd. Niet alleen spelen alle halve finalisten de wedstrijden om de plaatsen 1 t/m 4. Ook iedereen die tussentijds is afgevallen wordt uitgenodigd deel te nemen aan een leuke matchplay koppelwedstrijd. De vereniging stelt voor alle deelnemers extra prijzen, een lekker hapje en drankje ter beschikking. De uiteindelijke winnaars en winnaressen van de finales krijgen een eervolle vermelding op de ‘Wall of Fame’.

Dus inschrijven maar via onze website https://golfhorst.e-golf4u.nl! Deelname is overigens gratis. Wij hopen op een grote deelname.

Namens de wedstrijdcommissie, Leo (LT) van de Laak (wedstrijdleider matchplay)

Met dank aan onze sponsors: