NGF-Najaarscompetitie 2020

06.07.2020 > Door de coronacrisis ging de NGF-competitie in het voorjaar niet door, daarom organiseert de NGF nu een laagdrempelige najaarscompetitie, waaraan clubleden in teams kunnen meedoen. Voor onze vereniging geldt dat we alleen voor de woensdag nog deel kunnen nemen, omdat de baan op de zondagen in oktober al is volgeboekt.

Hoe werkt het?

Er zitten vier spelers in een team en in principe vier teams in een poule, waarbij je ook op je eigen baan speelt. Die vier teams spelen op vier speeldagen tegen elkaar. De teams komen uit voor een golfvereniging en de deelnemers moeten dan ook lid zijn. De spelers (en reserves) moeten handicap 36,0 of lager hebben, maar verder zijn er geen eisen: iedereen van elke leeftijd mag meedoen en elke combinatie van spelers is mogelijk; man, vrouw, golfprofessional of beginner.

De spelvormen zijn 9-holes individueel stableford en 9-holes greensome stableford, beide met handicapverrekening.

• Voor deelname aan de najaarscompetitie geldt geen leeftijdscriterium.
  • Voor deelname aan de najaarscompetitie geldt een maximum EGA Exact Handicap van 36.0. Als er een professional in het team zit, dan krijgt hij de playing handicapslagen behorende bij een Exact Handicap van 0.0.
  • Elk team bestaat uit 4 speelsters/spelers. Er is geen restrictie op het aantal heren of dames. Elke combinatie is mogelijk. Ook professionals kunnen deel uitmaken van het team.
  • De spelers in een team, zowel amateurs als professionals, moeten op enigerlei wijze verbonden zijn aan de vereniging waarvoor zij uitkomen. Dit houdt in dat de amateur lid moet zijn van de vereniging. De verbondenheid van de professional aan de vereniging houdt in dat hij les geeft op de betreffende club.

Speeldagen

Speeldagen: woensdag 7, 14, 21 en 28 oktober. Finaledag: zondag 8 november.

Op woensdag 16 september sluit de inschrijving en op woensdag 23 september wordt de poule-indeling gepubliceerd. Elk ingeschreven team is op één van bovenstaande speeldagen ontvangende club. Schrijven we meerdere teams in, dan kunnen we gelijktijdig ontvangen.

De finaledag zal gespeeld worden op Golfclub Anderstein. Voor deze finale worden de 10 beste poulewinnaars uitgenodigd. Hoe de verdeling per speeldag zal zijn, is afhankelijk van het aantal inschrijvingen per speeldag. Na de bekendmaking van de indeling zal de finaleregeling bekend worden gemaakt.

Voor het complete reglement download je hier de bijlage.

Aanmelden kan op de gebruikelijke wijze via E-Golf4U vanaf 9 juli.

Namens de wedstrijdcommissie, Sjef Claessens