Nieuwe HCP (WHS) zichtbaar op NGF-pas

08.01.2021 > Beste leden, wij hebben als regel-, handicap- en baancommissie middels nieuwsbrief en publicaties op de verenigingswebsite, jullie geïnformeerd over het op handen zijnde World Handicap System (WHS).

Hier hebben jullie kunnen lezen dat op 1 maart definitief wordt overgestapt van het EGA-handicapsysteem naar het WHS. Op dit moment zitten we in een transitieperiode waar door de NGF hard wordt gewerkt om alles goed te laten verlopen. Inmiddels kunnen we jullie nu al informeren dat op de NGF-pas zowel het EGA-handicap als het WHS-handicap zichtbaar is. Voor de meeste leden  zal het WHS-handicap hoger zijn dan het EGA-handicap. Dit komt door de wijze van berekenen om tot het WHS-handicap te komen. Er zijn echter bij leden ook uitzonderlijke verschillen zichtbaar waar het verschil meer dan 10 punten bedraagt. Ook dit is het gevolg van de gehanteerde formule. Zoals eerder aangegeven gaat de definitieve overstap op 1 maart plaatsvinden en kan het nieuwe handicap de komende maanden nog wijzigen.

Mochten jullie naar aanleiding van de gewijzigde handicap vragen hebben, dan kun je die richten aan:

rhbcommissie@golfvereniginggolfhorst.nl

Met sportieve groet,

De regel-, handicap- en baancommissie

Met dank aan onze sponsors: