Seizoenopening: het traditionele lentetoernooi

16.04.2018 > Zaterdag 14 april werd het traditionele lentetoernooi gespeeld. Het was een prachtige dag. Zonnig, windstil en allemaal vrolijke deelnemers die de clubs en trolley weer uit de berging hadden gehaald om deel te nemen aan de seizoenopening op de Golfhorst.

Hoewel de baan dinsdag jl. nog 3 cm water te verwerken kreeg, lag die er zaterdag weer prachtig bij. Hierdoor was het voor veel spelers mogelijk om een mooie score in de Texas Scramble wedstrijd neer te zetten. De spelvorm was enigszins aangepast waardoor meer zelfwerkzaamheid was vereist dan bij het traditionele Texas Scramble. Bij par 3-holes werd direct de beste bal gespeeld, bij de par 4 eerst 2 keer de eigen bal en bij de par 5 moest je zelfs 3 keer de eigen bal spelen. Een leuke afwisseling.

Het toernooi was volgeboekt met 48 deelnemers. Bij de prijsuitreiking op een zonovergoten terras bleek dat het, na lange afwezigheid, de dag was van de comeback van Piet Hutjens. Samen met Peter Hendrix behaalde hij de eerste plaats (score van 60 slagen) (foto). Een 2e plaats was weggelegd voor het team Christel Nefkens-Benders/Ger Geurts (eveneens een score van 60) en de 3e plek was voor het team Bert van Rijt/Wim Beeks (ook 60 pnt.) De volledige uitslag vind je op E-Golf4U. Klik hier voor de fotoreportage.

De organisatie, Desiree en Leny, bracht een mooie hommage aan Truus Baggen, ons onlangs overleden clublid. Bij ‘haar’ teebox hadden de dames een oranje roos in een vaasje geplaatst. Zo was Truus de hele dag telkens weer in onze gedachte.

Tot slot een woord van dank richting Ton en zijn horeca-medewerkers voor de voortreffelijke culinaire verzorging.

Jan Buskes