Strokeplaykampioenschappen 2019

22.07.2019 > Op zaterdag 13 en zondag 14 juli zijn de jaarlijkse strokeplaykampioenschappen van onze vereniging gehouden. Het waren ondanks de fikse regenbui zaterdagmorgen (regen in Nederland?) heerlijke golfdagen. In alle opzichten heerlijk: prima temperatuur, gezellige sfeer, mooi golf met prachtige resultaten en afsluitend een heerlijke barbecue. Onder meer met een barbecue hoopte de organisatie twijfelaars over de streep te trekken om toch deel te nemen en ook partners naar de baan te lokken. Dat is gelukt. In totaal 37 deelnemers aan de wedstrijden en bij de afsluitende barbecue en prijsuitreiking gaven ook familieleden acte de présence. Het was al met al een erg gezellig weekend.

De nieuwe wedstrijd op de Americabaan werd met groot enthousiasme gespeeld. Op beide dagen veel lachende gezichten, mét een gezonde dosis wedstrijdspanning. Dat wordt de volgende editie zeker een volledig bezette wedstrijd! Hopelijk ook bij de categorie Dames en Heren, want die waren met 5 en 6 deelnemers dun bezet. De deelnemers waren het er echter over eens dat het een mooie wedstrijd is. Al speel je niet allemaal mee voor de winst, dan is het één keer per jaar spelen van een bruto strokeplaywedstrijd, waarbij iedere slag telt, toch een echte test voor jezelf.

De uitslagen

Dames                                                        Heren

1 Brigitte Peeters                                      1 Marc Bovee

2 Marian Kuenen                                        2 Ton Daamen

3 Elmie Janssen                                         3 Karel Dirkse

Americabaan                                              Heren Senioren

1 Jos Backus                                              1 Arnold Wolthuis

2 Paul van Meijel                                         2  Ted Heijnen

3 Cees van Beek                                         3 Arno van den Heuvel

Iedereen van harte gefeliciteerd

In voorgaande jaren hebben we gezien dat er te weinig leden deelnamen, o.a. omdat ze zich bij voorbaat kansloos achtten om met lage- en singlehandicappers de strijd aan te gaan. Om te zorgen dat er dat weekend toch meer clubleden naar de Golfhorst komen om te golfen en om de kampioenen te zien schitteren, heeft de Weco dit jaar vier wedstrijden georganiseerd.

Bij het “reguliere” heren- en dameskampioenschap wordt strokeplay gespeeld zonder handicapverrekening. Dit levert de clubkampioenen op. Daarnaast zijn er wedstrijden georganiseerd waarin wél handicap verrekend werd, waardoor aan het veel genoemde argument om niet deel te nemen tegemoet is gekomen. Americabaanleden konden dit jaar voor het eerst voor het kampioenschap spelen. Met 2/3 handicapverrekening werd het spannend voor iedereen, maar moest je toch 36 holes (senioren) of 27 holes (Americabaan) goed spelen. Het gaat tenslotte wel om de kampioenen. Wedstrijden met volledige handicapverrekening, waarbij iedereen even veel kans heeft, spelen we 51 weken per jaar. Dit ene weekend gaat het om de kampioenschappen!

De 37 deelnemers van dit jaar zullen hun enthousiasme over de geslaagde dagen zeker doorvertellen wat hopelijk leidt tot een hogere deelname in 2020. De Weco zal deze kampioenschappen evalueren en mogelijk hier of daar nog wat aanpassen.

Marco van de Voort en Jan Buskes