Drukbezocht traditioneel zomertoernooi 2021: eindelijk weer eens een ‘normaal toernooi’

29.07.2021 > Afgelopen zondag 26 juli hebben we ons traditionele zomertoernooi gehouden. Meer dan 60 enthousiaste golfers hebben lang uitgekeken naar dit gezelligheidstoernooi. Eindelijk, na anderhalf jaar, weer eens een “normaal” toernooi, vrijwel zonder beperkingen! We werden ontvangen met een kop koffie of thee en een lekker stuk Limburgse vlaai. Na een korte speluitleg vertrok iedereen naar zijn of haar hole.

Shotgunstart

Om 12.00 uur klonk de toeter voor een shotgunstart en begonnen we aan de wedstrijd. Zowel de dames als de heren speelden afwisselend van geel, rood of oranje. Dan blijkt de golfbaan er heel anders uit te zien dan je gewend bent. Een hole waar je normaal gesproken met een ijzer 8 afslaat, moest nu met een hybride gespeeld worden of andersom. Op de oude green van hole 5 stond Leny ons op te wachten met een strandspel, geheel in het teken van de zomer. Er vielen extra punten te verdienen als je de bal goed op de handdoek, stoel, in het zwembad of in een van de emmertjes wist te spelen. Zag er makkelijk uit, maar was heel erg moeilijk! Na hole 9 werden we op het terras getrakteerd op een heerlijk broodje pulledchicken en een drankje.

Vanouds gezellig!

Na 18 holes met slechts één enkel buitje was het als vanouds gezellig op het terras en was er natuurlijk een boel te bespreken. Tijdens de goed verzorgde barbecue kreeg de voorzitter het woord. Als eerste complimenteerde hij de greenkeepers met hun perfecte onderhoudswerk van de laatste maanden. De baan ligt er geweldig bij. “Luid applaus”. Natuurlijk bedankte hij ook namens alle deelnemers de organisatie van dit toernooi: Desirée, Leny en Piet. “Luid applaus”. Daarna een moment van herinnering aan Hay Hobus. Hay is de vrijwilliger van het jaar 2020 en was jarenlang spelleider bij het zomertoernooi. Eerder dit jaar is Hay helaas overleden. Namens zijn vrouw Riek, bood de vereniging een drankje aan en werd Hay op passende wijze herdacht. “Luid: Hay”.

Prijsuitreiking

Daarna volgde de prijsuitreiking. De organisatie had bedacht, vanwege het zomertoernooi, de prijzen uit te delen voor het bereiken van een “aantal graden Celsius”. Er werden er diverse uitgedeeld: de longest bij de dames werd gewonnen door Karin van Kemenade, bij de heren door Freek Boele. De neary bij de heren werd door Leo van de Laak gewonnen. Bij de dames eindigde er helaas niemand op de green. Het strandspel werd gewonnen door Paul van Meijel.

De uitreiking werd vakkundig aan elkaar gepraat door Piet van de Ven, terwijl Leny van Eyndt en Desirée Adank de prijzen verzorgden. Tijdens de prijsuitreiking werd iedereen naar binnen gedreven door een kleine wolkbreuk, maar die kon de pret al lang niet meer drukken.

Namens alle deelnemers nogmaals dank aan de organisatoren, de BV en het horecateam, en dank aan alle sponsoren van de prijzen.

JB

Klik hier voor de fotoreportage!

Met dank aan Aart en Jacques.