Traditionele nieuwjaarsreceptie met extra beloning…

08.01.2019 > Zondag 6 januari is de traditionele nieuwjaarsreceptie gehouden, georganiseerd door de baanexploitant (BV) en de vereniging samen. Onze webmaster en fotograaf Jacques van Eyndt vroeg of ik een stukje wilde schrijven bij zijn foto’s. Hij zal gedacht hebben: “Benieuwd wat hij daarvan maakt…!

Welnu, tradities zijn er om in stand te houden. Toch heeft de bescheiden opkomst deze zondagmiddag wel aan het denken gezet. Het aantal bezoekers van deze bijeenkomst krimpt elk jaar. Nu waren er zo’n 35 plichtbewuste leden om elkaar het beste voor het nieuwe jaar toe te wensen. We gaan zeker kijken op welke manier we meer mensen hiervoor naar de Golfhorst kunnen lokken. Eén week eerder waren er 106 deelnemers bij het zeer geslaagde Oliebollentoernooi. De oplossing lijkt dus voor de hand te liggen.

Het was wel heel gezellig. Ook bij de traditie horen de champagne, hapjes en andere drankjes. Gebruikelijk worden 2 consumptiebonnen per persoon verstrekt, maar dit jaar werd er als beloning voor de aanwezigheid, een derde drankje aangeboden. Daar was wel ruimte voor…

Wat is een nieuwjaarsreceptie zonder toespraken? De voorzitter van de vereniging begint. Voortbordurend op de bijeenkomst vorig jaar, waarin de BV en de vereniging elkaar beloofden het WIJ-gevoel te praktiseren, heb ik gewezen op onze bijdragen daarin. De vereniging heeft NL-Doet georganiseerd. Twintig enthousiastelingen hebben de omgeving van het clubhuis en de driving-range flink aangepakt en hebben kuipen vol golfballen geraapt. Op 15 maart a.s. gaan we weer aan de slag. Doe mee, het was een gezellige ochtend.

De bijzondere toernooien werden in 2018 goed bezocht en de deelname aan de wekelijkse wedstrijden was sinds lang weer beter dan het vorig jaar. Positieve zaken dus.

In oktober hebben we, naast een NGF-deskundige, de BV uitgenodigd voor een gesprek over ‘sportief beleid’. Dat gesprek is de basis geweest voor een meerjarenplan van de vereniging met de titel ‘Vitaal en Sportief’. Dit plan gaan we toelichten in de Algemene Ledenvergadering op 29 januari. Er is genoeg ruimte voor discussie en voor jullie suggesties. Wij nodigen je van harte uit.

Derk Jolles begon zijn verhaal uiterst verrassend met een mop. Een keurig verhaal overigens, over golf, waarin Tiger Woods een hoofdrol vertolkte.

Gezamenlijk hebben we geproost op een mooi 2019, met drie G’s: Geluk, Gezondheid en Golf.

Jan Buskes, voorzitter

Voor de foto-impressie, klik hier!