Vrijwilligersdag 2021 in een heerlijke najaarszon

11.10.2021 > Afgelopen zaterdag is de jaarlijkse vrijwilligersdag van onze golfvereniging gehouden. Het bestuur wil daarmee alle vrijwilligers danken voor hun inzet het afgelopen jaar. In een heerlijke najaarszon werden ongeveer 40 vrijwilligers ontvangen op het terras van de Golfhorst met koffie en thee. Ook lagen er goed belegde broodjes te wachten om verorberd te worden.

Na een kort openingswoordje van Jan Buskes, onze voorzitter, volgde de speluitleg door Sjef. We werden ingedeeld in flights van vier en de spelvorm was individueel Stableford. Daarnaast was er nog de ‘strijd met de roze bal’. Iedere flight kreeg een extra (roze) bal mee en die moest iedere hole door iemand anders gespeeld worden. Doel was uiteraard om de bal na achttien holes weer in te leveren en er zoveel mogelijk punten mee te scoren. Dat bracht wel wat extra dynamiek in het rondje golf. Niemand wilde dat ding kwijtraken. Onze flight lukte het liefst acht holes, toen werd hij op hole twaalf vakkundig de vijver ingejast. Uiteindelijk waren er vijf teams die de bal alle achttien holes in het spel konden houden.

Na het rondje stonden er bier (of wijn, of fris) en bitterballen op het terras op ons te wachten. Ook sloten de niet-golfende vrijwilligers en partners aan. Napraten was aan de orde. Na een duchtige evaluatie gingen we binnen aan tafel.

De voorzitter nam het woord. In zijn speech bedankte hij de organisatie van de vrijwilligersdag. Ook bedankte hij Daisy en Jolanda voor de altijd vriendelijke bediening en wenste hun veel succes voor de toekomst.

Gezien het feit dat er door corona weinig activiteiten waren het afgelopen jaar, had het bestuur ervoor gekozen om dit jaar geen ‘Vrijwilliger van het Jaar’ uit te roepen.

Tot slot vroeg hij nog even aandacht voor de aanstaande Algemene Leden Vergadering.

Vervolgens kregen Sjef en Marian het woord voor de prijsuitreiking:

De uitslagen van de neary’s en de second neary’s waren: Ada Duvekot, Marian Kuenen, Piet van de Ven en Marco Van de Voort. Al deze winnaars ontvingen een fles wijn.

De Stablefordwedstrijd bij de heren werd gewonnen door Giel Boonhof. Bij de dames ging Renée Backus met de eer strijken. Beiden kregen twee flessen wijn mee. De ‘strijd met de roze bal’ werd gewonnen door team acht, bestaande uit Annie van de Ven, Renée Backus, Arjen Duvekot en Sjef Claessens. Zij kregen alle vier een mooie tegoedbon. De aanmoedigingsprijzen werden gewonnen door Gerrie Verhoeven en Hen Tissen. Zij kregen een privéles van Remo aangeboden.

Daarna werd er genoten van een lekker stukje vlees of vis. Dit werd gevolgd door een kop koffie en daarmee kwam er een eind aan een zonnige en gezellige golfdag.

Nogmaals dank aan Marian Kuenen en Sjef Claessens voor de organisatie van een geslaagde dag!

Tot slot dank aan Ton en zijn team voor de catering.

JB

Klik hier voor de fotoreportage!