Welkom nieuwe leden van de Golfhorst!

15.04.2019 > Alle leden die vanaf eind 2018 lid werden van de vereniging, zijn uitgenodigd voor een kennismakingsbijeenkomst op de Golfhorst. Zaterdag 13 april werden 15 nieuwe leden door Jan Buskes, voorzitter van de vereniging, welkom geheten in het clubhuis. Ondanks de sneeuw op deze lentedag was iedereen die zich had aangemeld aanwezig.

Dat zijn veelbelovende vooruitzichten voor deelname aan wedstrijden. De rookies konden kennismaken met andere (nieuwe) leden. Daarnaast kregen zij informatie over de activiteiten van de vereniging en werden ze geattendeerd op de beschikbare mentoren.

Han Driessen en Desiree Adank, namens de wedstrijdcommissie, en René van Stokkem en Marco Van de Voort, namens het bestuur en de wedstrijdcommissie, vertelden over de reguliere en de bijzondere wedstrijden én over een nieuw op te zetten project: ‘maatjes’.

Daarna naar buiten, golfen. Er werden 2 holes van de grote baan en 9 holes van de Americabaan gelopen. In elke flight 3 nieuwe leden, samen met een routinier. Er werden nog wat tips en trucs gegeven, voor zover goedwillende amateurs dat kunnen. De weersomstandigheden waren net als het spelletje: de temperatuur golfde op en neer, af en toe scheen de zon, er stond een forse noordoostenwind en de laatste flight werd nog op een flinke portie hagel getrakteerd. Kortom, niet helemaal het beeld dat een beginnende golfer voor ogen heeft.

Na afloop maakte René de uitslag bekend. Het belooft een mooie nieuwe lichting golfers te worden. Golfvereniging Golfhorst wil zich graag onderscheiden als een gezellige en laagdrempelige vereniging. Dus was er tijd voor een drankje en natuurlijk voor de niet te versmaden bitterballen.

Een van de actiepunten uit het beleidsplan ‘Vitaal en Sportief’ is hiermee uitgevoerd, en met succes. Uitgaande van hun reacties zijn nieuwe leden enthousiaste nieuwe leden geworden.

Jan Buskes