WHS index in E-Golf4U

12.01.2021 > Beste leden van Golfvereniging Golfhorst, de reden dat jullie de laatste tijd relatief meer berichten van de regel-, handicap en baancommissie ontvangen, is natuurlijk vanwege de invoering van het Wereld Handicap Systeem. (WHS). Wij vinden het belangrijk om iedereen zo goed mogelijk te informeren over deze belangrijke handicapwijziging. Bij de invoering van het WHS op 1 maart 2021 gaat er voor spelers namelijk best veel veranderen.

Het WHS vervangt het EGA-systeem dat we momenteel gebruiken. Tussen nu en 1 maart 2021 zit een tijd die noodzakelijk is om alle aanpassingen te doen. Dat gebeurt achter de schermen. Zowel op E-Golf4U als op Golf.nl zijn overigens al aanpassingen te zien. Op de digitale golfpas in Golf.nl zie je naast je EGA-handicap inmiddels ook je toekomstige WHS-handicap. Zoals je wellicht weet, is je WHS-handicap berekend op de beste 8 prestaties van je laatste 20 qualifying scores.

In E-Golf4U kun je je laatste 20 qualifying scores zien. Om dat te doen open je E-Golf4U. Je komt dan automatisch in “Mijn profiel”. Ongeveer in het midden van het scherm, onder de ruimte voor je profielfoto, zie je een tabelletje. Daar vind je de optie “Mijn WHS index”. Als je dit opent dan zie je de gegevens waarop de nieuwe handicap gebaseerd is. Net als nu zal de computer het werk doen om de handicapberekening uit te voeren. Je hoeft dus niet tot in detail te weten hoe het WHS werkt, het systeem berekent dit na iedere ingevoerde kaart voor je.

Omdat de WHS-handicapberekening anders is dan die van het EGA-systeem, zal bij veel spelers de WHS-handicap afwijken van de laatste EGA-handicap. Na de invoering van het WHS zal een groot deel van de spelers een hogere handicap hebben dan vóór de invoering.

Indien je het niet eens bent met de aanpassing (≥ 4), dan kun je dit melden bij de regel-, handicap- en baancommissie via: rhbcommissie@golfvereniginggolfhorst.nl

Met sportieve groet,

De regel-, handicap- en baancommissie

Met dank aan onze sponsors: