Clubkampioenschap Strokeplay: za 13 en zo 14 juli

04.07.2019 > Voor dames en heren 36 holes op zaterdag en nog 18 holes op zondag. Strokeplay, dus gewoon alle slagen tellen tot in de hole. Ook als je geen single handicap hebt is dit echt een uitdaging! Voor de senioren (heren 55+/dames 50+) spelen we ook strokeplay, maar dan 2x 18 holes. Normaal spelen we zonder handicapverrekening, maar dit jaar rekenen we toch een deel (2/3e) van het handicap mee.

Hiermee wordt het waarschijnlijk spannender, ook als je een hoger handicap hebt. Om te winnen moet je toch 36 holes constant presteren.

Waarom niet helemaal? Het gaat natuurlijk wel om de clubkampioen, dus we willen de beste golfer vinden. (Het heeft er dus niet mee te maken dat onze handicaps niet zouden kloppen). Voor een gelijke wedstrijd hebben we de maandelijkse strokeplay wedstrijden met volledig handicapverrekeniing.

Vind je 2x 18 holes toch te veel of te spannend, dan hebben we dit jaar ook een kampioenschapswedstrijd op de Americabaan. Daar spelen we strokeplay tot 2x par +1 (dus maximaal 7 slagen per hole) en spelen we 2x 9 holes op zaterdag en 1x 9 holes op zondag. Ideaal dus om eens strokeplay te spelen, ook als je een hoger handicap hebt. Ook hiervoor stellen we mooie bekers beschikbaar

Op zondag sluiten we alle wedstrijden gezamenlijk af met een prijsuitreiking en een lekkere BBQ.

Ervaar eens hoe deze wedstrijdvorm is. Misschien niet per se om te winnen, maar ook om jezelf te testen. DOE MEE en schrijf je vóór 9 juli in via:

Marco Van de Voort, namens de wedstrijdcommissie