Clubkampioenschappen 2019 in een ‘breder’ jasje

17.06.2019 > Op zaterdag 13 en zondag 14 juli vinden de Strokeplay-kampioenschappen (clubkampioenschappen) plaats. Bij deze onderlinge wedstrijd gaat het erom wie zich binnen onze vereniging clubkampioen(e) 2019 mag noemen. We hebben als wedstrijdcommissie gebrainstormd en breiden de kampioenschappen uit met een kampioenswedstrijd op de Americabaan, om zoveel mogelijk leden uit te dagen mee te doen. Voor de senioren 55+ (dames 50+) wordt de titel ‘senior-clubkampioen(e)’ in ere hersteld.

Categorieën

Clubkampioenschap Strokeplay: staat open voor alle leden, ongeacht leeftijd en handicap en zij spelen voor de titel clubkampioen(e). Zij spelen op zaterdag 36 holes en op de finalezondag 18 holes strokeplay op de grote baan.

Clubkampioenschap Senioren: staat open voor alle leden die op 1 juli 55 jaar of ouder zijn, ongeacht handicap en strijden voor de titel senior-clubkampioen(e). Zij spelen op beide dagen 18 holes strokeplay met 2/3 hcp verrekening op de grote baan.

Clubkampioenschap Americabaan: staat open voor alle Americabaanleden, of leden van beide banen met een hcp van 28 of hoger ongeacht leeftijd en strijden voor de titel Americabaankampioen(e). Zij spelen op zaterdag 13 juli 2x 9 holes en op zondag 14 juli nog een keer 9 holes als finale. Ook hier strokeplay met 2/3 hcp verrekening op de Americabaan.

(Wanneer er zich bij een van de categorieën A of Senior minder dan 6 deelnemers/-sters hebben ingeschreven, worden categorieën samengevoegd en speelt men op beide dagen 18 holes grote baan).

‘Wall of Fame’

Voor alle categorieën zijn het strokeplay-wedstrijden, waarbij elke hole dient te worden uitgeholed. Diegene met in totaal het minste aantal slagen is winnaar/winnares en mag zich clubkampioen(e) noemen. Bij de Senioren en de Americabaan mag degene die na aftrek van 2/3 van het handicap de minste slagen heeft, zich clubkampioen of Americabaan-kampioen(e) noemen.

De uiteindelijke nr’s 1 t/m 3 van elke categorie ontvangen leuke prijzen en de winnaars/winnaressen krijgen een vermelding op de ‘Wall of Fame’. De clubkampioen en clubkampioene cat. A krijgen zelfs een persoonlijke parkeerplek gedurende het gehele jaar.

Grote BBQ

Op zondag, na afloop van de wedstrijden, is er een grote BBQ waarvoor elke deelnemer/ster automatisch is uitgenodigd. Hierdoor bedraagt de inschrijving aan de clubkampioenschappen voor alle categorieën € 12,50. De meerkosten worden door de vereniging bijgelegd. Ook (niet-golfende) partners zijn welkom. Zij betalen dan € 22,50.

Laten we er met z’n allen een grote happening van maken en doe mee en schrijf meteen in via E-Golf4U en blok hiervoor 13 en 14 juli in je agenda!

Namens de wedstrijdcommissie, Marco Van de Voort en Leo van de Laak