Lopen van een digitale Qualifying kaart

Het gebruik van de golf.nl app

Je kunt alleen Nederlandse qualifying scorekaarten registreren via de app. Voordat je een ronde gaat lopen geef je in de app aan dat je een Q-kaart wilt lopen, waarna de app controleert of de baan qualifying condities heeft. Je hoeft de gele sticker dus niet meer te plakken. Als de baan niet qualifying is, kun je geen Q-kaart spelen, maar alleen een zogenoemde oefenkaart. Ook de naam van je marker geef je in de app aan. Zorg dus dat je marker ook gebruik maakt van de golf.nl app.

De speler moet de papieren Q-kaarten een jaar bewaren. Dat geldt overigens ook voor kaarten die via de zuil worden ingevoerd. De R&H-commissie kan, als daar aanleiding voor is, de kaart nog voor controle opvragen.

> Als je geen smartphone hebt

kun je je aanmelden via je tablet of computer en ga je naar mijn.golf.nl. Daar kun je net als bij de app een account aanmaken en je scorekaarten digitaal inleveren.

> Als je een foutmelding krijgt bij het aanmaken van een account

kun je een mail sturen met je NGF-nummer naar app@golf.nl dan helpen zij je verder.

> Tijdens het lopen van een ronde heb je geen internet nodig om een scorekaart in te voeren

Tijdens het starten en afronden van je ronde heb je wel internet nodig.

> Buitenlandse kaarten

Kaarten die je gespeeld hebt in het buitenland, zowel Q-kaarten als wedstrijdkaarten, kun je registeren via ‘vreemde kaarten’ in E-golf4U. Je kunt geen baan selecteren omdat buitenlandse banen niet in E-golf4U zijn opgenomen. Je volstaat dan met het invoeren van het aantal stablefordpunten dat je zelf berekende. Uiteraard moet je de kaart ook een jaar bewaren en ervoor zorgen dat je bij eventuele controle kunt aantonen dat de baan qualifying was.

Als je nog vragen hebt kun je natuurlijk altijd terecht bij de leden van de R&H-commissie.

Namens de regel- en handicapcommissie, Jan Buskes en Piet Tacken

America, 20 oktober 2016