Dames 1 Dinsdag

Samenstelling team: Brigitte Peeters (captain), Anita van den Heuvel, Hermine Titulaer, Henny van Ham, Beppie Nabben, Elmie Janssen en Gineke Wieland (reserve).

(v.l.n.r.) Anita van den Heuvel, Elmie Janssen, Henny van Ham, Gineke Wieland, Brigitte Peeters en Hermine Titulaer. Beppie Nabben ontbreekt op de foto..

Sint Michelsgestel, 2 mei 2017

Alweer de laatste NGF-competitiedag, ditmaal in St. Michelsgestel bij Golfclub de Dommel.

Hermine, onze crea-bea, had zelfs ter voorbereiding een prachtig baanboekje voor ieder gemaakt, want deze wedstrijddag wilden we zo graag winnen. En daar stonden we, in de onophoudende regen, keurig in de groene polo, grijze trui en nog smetteloze witte broek. Tegenstanders waren de dames van The Duke uit Nistelrode.

De 9 holes greensome: gewonnen door Brigitte en Hermine, gelijkspel voor Gineke en Anita en helaas verlies voor Henny en Elmie. Totaal 3 punten.

Oeps, aan de bak voor de middagpartij… nog steeds in de regen..! Dit ging voorspoedig en voorzichtig kwam er een zonnetje om de hoek kijken, Brigitte, Anita, Henny en Elmie wonnen de partijen 11-7 voor de Golfhorst. Om kampioen te worden moest Brunssummerheide van het Hoenshuis winnen, en wij met min 14-4 van The Duke. Maar Brunssummerheide heeft letterlijk Hoenshuis van de baan geveegd met 15-3, dus het kampioenschap zat er voor ons niet meer in. Handhaven in de poule was ons doel, 2e worden is dan ook boven verwachting!!

Met een mager zonnetje hebben we op het terras nog kunnen proosten op een geslaagde NGF-competitie 2017.

Anita

Laatste woord van de captain:

Wederom schrijft dit een supertrotse captain. Trots op de dames die met zoveel inzet hebben gespeeld. Trots ook op het feit dat er toch nog een Dames 1 in de 1e klasse speelde. Trots dat we ondanks voorgenomen handhaving heel knap 2e zijn geworden in de 1e klasse, en dat na promotie van het afgelopen jaar vanuit de 2e klasse!! Zo zie je maar weer dat, als je wilt proberen je meer kunt dan je denkt!

Bedankt dames voor deze geweldige competitie, vol gedrevenheid maar ook gezelligheid. Natuurlijk wil ik ook Gineke bedanken voor haar inzet, en dat ze bereid was om 3 wedstrijden bij ons in te vallen. Voor volgende jaar is het allemaal nog een vraagteken. Maar ik weet zeker dat de vereniging er alles aan zal doen, zodat er ook in 2018 weer teams van De Golfhorst in de NGF-competitie zullen spelen.

Met sportieve golfgroet, Brigitte Peeters – van Kempen

Captain Dames 1

—————————————————————————–

Voerendaal, 25 april 2017

Verslag van een heerlijke golfdag!

De derde competitiedag bracht ons naar het prachtige Hoenshuis in Voerendaal. Een geweldig mooie baan in het prachtige landelijke Zuid-Limburgse landschap. Ondanks de weersvoorspelling met hagel, sneeuw en onweer, bleken de weergoden ons gunstig gezind. Tijd voor een lekker dagje golf!

Hoenshuis is een baan met heel veel bunkers en af en toe een waterpartij. Die bunkers waren te doen, de waterpartijen waren wat moeilijker te handelen. De green van hole 10 werd begrensd door een kleine waterpartij waarin een ganzenkoppel met 5 jonkies huisde. Machtig mooi om te zien dat menige dame hier een nieuw persoonlijk snelheidsrecord vestigde.

Onze tegenstander was het team de Dommel uit St -Michielsgestel. Golfhorst –teamlid Anita van den Heuvel was deze dag weer voor het eerst van de partij, na haar knieblessure. Nou, dat hebben ze geweten die dames uit Gestel. In de ochtend scoorde ons team al 6 punten, doordat alle greensome-partijen werden gewonnen. In de singles werden ook nog 3 wedstrijden gewonnen, dus kon ons team de dag afsluiten met een klinkende overwinning van 12-6. Kortom een prima dag me een goed resultaat.

Na het kampioenschap vorig jaar in de 2e klasse, was dit jaar ons motto: “Wij proberen ons te handhaven in de 1e klasse.” De conclusie na 3 wedstrijden luidt: dit gaat lukken… Maar spannend wordt het wel. Vermoedelijk zal het eindresultaat een kopie van het bloedstollende scenario worden dat zich enkele weken geleden afspeelde in de eredivisie voetbal. Wij gaan in elk geval proberen ons ‘vel’ zo duur mogelijk te verkopen!

Stand in de poule na 3 wedstrijden:

POULE STAND – D312
Nr Team P WP + 0 PP+ PP-
1 Hoenshuis 1 3 6 3 0 0 30 24
2 Brunssummerheide 2 3 4 2 0 1 34 20
3 Golfhorst 1 3 4 2 0 1 30 24
4 De Dommel 1 4 2 1 0 3 33 39
5 The Duke 1 3 0 0 0 3 17 37

Volgende week gaan wij naar St-Michielsgestel. Die dag speelt team 1 tegen team 2, team 3 tegen team 5. Wordt vervolgd…

Beppie

Nisterode. Een topdag!

We keken er al naar uit spelen op The Duke in Nistelrode. Onze tegenstander deze dag was Brussumerheide, die we uiteraard nog kenden van vorige jaar. De greensome voor Henny en mij verliepen prima en waar we de vorige keer wat op gang moesten komen, lukte het nu om onze twee puntjes binnen te halen. Helaas waren dat de enige punten voor de ochtend.

Na een echt heerlijke lunch togen we met plastic zakje met de overgebleven sandwiches weer naar de baan voor de individuele wedstrijd.

Ik was de laatste in de rij voor het starten en tijdens het spelen hielden onze tegenstanders elkaar op de hoogte en wist ik dat het wel goed zat met de Brigitte en Hermine. Gieneke stond 4-up de 1e negen holes en Henry maar liefst 5 en zij heeft dit ook nog kunnen verzilveren met twee punten. Beppie en ik speelden tot de laatste holes en waar de een het puttje mist, valt die bij de ander. Het resultaat op hole 18: een mooie putt voor de eindzege en dit bleek ook nog eens de winnende putt voor een positief teamresultaat te zijn.

Afgesloten met een heerlijk diner en wijntje. Een topdag dus!

Op naar de volgende wedstrijd!

Elmie

——————————————————————————

Dinsdag 4 april: Dames Golfhorst 1 – Hoenshuis 1

Na een goede voorbereiding, hadden we ons voorgenomen om dit jaar toch eens zonder brokkenpiloten de competitie te beginnen. Al 3 jaar op rij hebben we het laatste moment een reservespeler moeten inschakelen om ons team compleet te maken. Iedereen werd daarom verzocht rustig aan te doen en geen rare sprongen te maken. Totdat we bij de op een na laatste training een telefoontje kregen dat Anita met haar fiets gevallen was en er een dikke knie aan had overgehouden. Hoelang zou dit gaan duren?

Gineke werd gebeld. Zij zou de eerste wedstrijd meedoen. Vol goede moed reden we naar Brunsummerheide voor onze eerste competitiewedstrijd in de eerste klasse. Het was wel spannend; want wat stond ons te wachten? Het zou een prachtige dag worden. “We gaan ons best doen en zeker genieten”, zeiden we tegen elkaar.

’s Morgens speelden we greensomes over 9 holes. Bij Brigitte en mij ging het spel prima. Je kon wel merken dat onze tegenstanders zenuwachtig waren. Zelfs geen lach op hun gezicht of een praatje kon eraf. Bij onze  andere duo’s, Gineke-Beppie en Henny-Elmie, ging het wat minder.  Al met al waren de eeste 2 punten van de dag binnen.

Na een uitgebreide lunch begonnen we aan de singles. Brigitte startte als eerste tegen Birgit, ‘het kanon’ van Hoenshuis. Verdere uitleg is niet nodig. Daarna Gineke, Beppie, Henny, Elmie en ondergetekende. Tijdens de wedstrijd kwamen de tips van Remo over de balligging bij schuine helling en het chippen hierbij goed van pas (dit had hij op papier gezet, zodat we het te allen tijde konden raadplegen).

Bij Beppie en Henny was het zelfs zo spannend, dat bij hole 18 de beslissing moest gaan vallen. Jammer genoeg in hun nadeel. De uiteindelijke uitslag, 10-8, was dan ook een reden om zeker niet teleurgesteld te zijn.

Na een gezellig tafelen met de dames van Hoenshuis, reden we moe maar voldaan naar huis. Op naar de volgende week voor een herkansing op The Duke tegen de dames van Brunsummerheide 2.

Hermine