Dames Senioren Donderdag

Dames Senioren Donderdag (27 holes)

Team (v.l.n.r.): Alice Wolthuis,  Marian Kuenen, Han Driessen, Beppie Nabben, Gineke Wieland en Bets van der Heijden (de reservespeelsters Gera en Alda ontbreken op deze foto).

Net geen kampioen: één wedstrijdpunt te weinig…

Onze laatste competitiedag was op donderdag 3 mei op De Peelse Golf. Het weer was voortreffelijk en de baan lag er geweldig bij. We stonden er ook goed voor. 3 van de 4 wedstrijden hadden we gewonnen en als laatste moesten we deze dag tegen het derde team van De Gulbergen, dat vast van plan was om ons te verslaan. Dit team had gemiddeld een veel lagere handicap dan wij en was vorig jaar gedegradeerd uit de 3e klasse. Maar toch, we hadden een kansje. We moesten 6 van de 18 te behalen punten verdienen om kampioen te worden. Helaas, het lukte ons  niet. Het aantal punten bleef steken op 5… en de overall overwinning ging dus naar De Gulbergen.

Het was even slikken en voor sommigen een beetje meer dan voor anderen. We hebben gestreden voor wat we waard waren en, zoals een van de teamleden zei:  “Een puttje minder op hole 18 en  wij waren kampioen geweest.” Zo spannend was het dus en zo nipt het verlies.

Als team hebben we een geweldige tijd gehad, waarbij geen wanklank is gevallen en gezelligheid en strijdvaardigheid hand in hand gingen. Hulde voor onze captain Han.

Hopelijk zijn we volgend jaar weer allemaal van de partij.

Bets van der Heijden

Het was een gezellige en mooie dag…

Golfclub Brunsummerheide, donderdag 19 april

Het was heerlijk weer, een zonnetje erbij, iedereen vrolijk… De baan lag er goed bij en de ontvangst was erg hartelijk. We moesten wel lang wachten voor we mochten starten, maar dat had te maken met de eerste hole: lang en lastig, en meteen daarna een korte hole. Dat kon nog wel eens ophouden.

De hele baan was erg gevarieerd en uitdagend met spannende holes. Weinig tijd dus voor een gezellig babbeltje, omdat je je steeds weer opnieuw moet concentreren.

Na een lekkere lunch, even de benen in rust… en daar gingen we weer voor de 2e ronde. De tweede lus lag meer in het bos, anders, maar net zo lastig en dat was te merken. Voor de meesten was het een echte uitdaging, wat ook betekende dat we pas rond 8 uur aan het avondeten zaten.

Het was een gezellige en mooie dag, met alweer een mooi resultaat. In het stikdonker overgeleverd aan de TomTom reed ik naar huis, over kleine weggetjes naar de -Licht Stad-.

3 mei nog een keer pieken op de Peelse.

Uitslag: greensomes 4, singles 6, totaal 10.

Alice Wolthuis

Damescompetitie op de Zuid-Limburgse Gulpen-Wittem: een dag met een gouden randje

Donderdag 12 april.

Een zonnige dag werd ons beloofd, echter in het staartje van Zuid-Limburg mist en laten we daar nu net moeten zijn op deze donderdag voor onze tweede wedstrijd in de competitie.

De route er naar toe was al een avontuur op zich. Een flinke file op de A73 maar daar hadden we rekening mee gehouden, gezien ons ritje en de bijbehorende file op de A67 naar de Gulbergen een week eerder.

Met nog 1 kilometer te gaan hadden wij alles onder controle met maar liefst 2 navigatiesystemen op volle sterkte.

Echter als je in Gulpen moet kiezen tussen een doodlopende weg of een bospad en je wil niet keren,  dan is er maar een mogelijkheid, dus ja, we gingen door het bos. Na enkele benauwde momentjes  kwamen wij dan toch op een landweggetje en van daaruit zagen wij de vlaggetjes van de golfbaan al vrolijk wapperen. Pff, missie geslaagd.

Een vriendelijke ontvangst met koffie en heerlijke Limburgse vlaaien  op deze mooie heuvelachtige baan. Wij hadden er zin in en waren super gemotiveerd. De tegenstander was het team van de Peelse Golf.

De uitslag van de greensome:

1 wedstrijd wonnen Beppie en Gineke royaal met 5/3 en de 2 andere teams eindigden gelijk. Op het nippertje weliswaar, want bij de wedstrijd van Han en Marian ging het om de laatste putt die moest vallen en bij Bets en Alice was het al helemaal spannend. Stand 3 down met nog 3 te gaan. Als je dan all square kunt eindigen dan moet je toch wel stevig in je schoenen staan.

Na een heerlijke lunch en met de stand 4-2 voor de Golfhorst begonnen wij aan de volgende expeditie, de singles.

Ook hier is heel mooi gescoord. Van de 6 singles wonnen we er maar liefst 5. Stand 14-4 voor de Golfhorst dames.

Na een heerlijke 2-gangen dineetje konden we nog met daglicht naar huis vertrekken en nu pas zagen we hoe prachtig de omgeving er is, wat we ’s morgens ‘gemist’ hadden.

Ondanks dat onze tegenstanders van de Peelse dik hadden verloren, vonden ook zij dit een geslaagde en gezellige dag waar we met z’n allen met plezier op terugkijken.

Donderdag zakken we weer af naar het zuiden en spelen we in Brunssum tegen de Zuid-Limburgse.

We hebben er weer zin in!

Het verslag hiervan plus een teamfoto kunnen jullie volgende week tegemoet zien.

Dames Senioren 1

Han Driessen-Smits

Competitie dames senioren: een start onder barre omstandigheden

Met een harde gure wind, een gevoelstemperatuur van rond het vriespunt en een zeer natte en modderige baan. Zo begonnen we de competitie op donderdag 5 april op de Gulbergen in Mierlo, met als tegenstander Brunssummerheide.

’s Morgens wonnen we, te weten Han Driessen (captain), Gineke Wieland, Beppie Nabben, Alice Wolthuis, Marian Kuenen en ondergetekende, de  9 holes dubbel met 4-2. De 18 holes single ’s middags werd met 8-4 gewonnen. Al met al een gedeelde 1e plaats met De Peelse Golf.

Er  was voorspeld dat het die bewuste donderdag  fris zou zijn, maar dat het zo guur zou zijn, met in de loop van de ochtend ook nog wat regen, dat had niemand verwacht. Gelukkig was ik getipt door iemand van de Gulbergen dat winterlaarzen geen overbodige luxe zouden zijn gezien de staat van de baan. Maar dat het zo bar en boos zou zijn…”Als er geen competitite geweest was, zou de baan gesloten zijn”, vertelden de ontvangende dames. De baan was inderdaad vreselijk nat,  zelfs zodanig dat ook de trolleys niet op de fairway mochten en we de bal overal, dus ook in de rough en de bunker, mochten plaatsen.  Met 4 of 5 laagjes kleding aan begonnen we welgemoed aan de dubbels op de Libellebaan. ‘De berg’ van de Gulbergen bleef ons nog even bespaard. Er werd her en der nog wel gemopperd dat dit geen golfweer was, maar alle teams deden toch waarvoor ze gekomen waren: spelen en je best doen. Het resultaat voor ons team was niet onverdienstelijk. Twee van de drie dubbels werden gewonnen.

Na een heerlijke lunch begonnen we aan de singlepartijen. De eerste 9 holes weer op de Libellebaan en daarna de Sprookjesbaan, inclusief de berg. Het was af en toe behoorlijk klimmen, maar dat leverde ook  mooie vergezichten op, vooral  toen om half 5  de zon begon te schijnen.

Omdat de trolleys op de paden moesten blijven – die overigens ook blank stonden – duurde de wedstrijd extra lang en zijn er flink wat meters gemaakt. Maar het resultaat na deze ‘zware dag’ mocht er zijn. Han, Beppie, Gineke en Marian wonnen hun single, een knappe prestatie!

Op 12 april mogen we het opnemen tegen de dames van De Peelse Golf, die net als wij met 12-6 hebben gewonnen.

Ik zelf deed voor de eerste keer mee aan de competitie. Helaas heb ik niets aan dit mooie resultaat kunnen bijdragen, maar net als de anderen heb ik genoten. Om 23.00 uur was ik weer thuis .

Bets van der Heijden

(Teamfoto volgt later)