Heren Team 1 Zondag

Heren 1 Zondag (36 holes)

Clint Coppers, Job Pijpers, Marc Bovee, Ton Daamen, Marcel Roy, Karel Dirkse, Rob Bouten (1e reserve) en Guido Roy (2e reserve).

Mooie afsluiting in Gulbergen

Alweer de laatste competitiedag en deze zondag 6 mei stond De Gulbergen als afsluiting op het programma. Om 08.00 uur was nagenoeg iedereen aanwezig, alleen Job had nog wat last van het vroege ochtend syndroom. Het beloofde weer een stralende dag te worden, en dat werd het ook met zomerse temperaturen van ver boven de 25 graden. Na een prima ontvangst en heerlijke koffie met groot stuk vlaai/taart met slagroom voor sommigen kon de strijd gaan beginnen. De tegenstander deze dag was Geijsteren die op dat moment nog boven ons geklasseerd stond. De verschillen in speelsterkte in onze poule waren dit jaar uiterst miniem wat je ook kon terugzien in de tussenstand. Voor ons was er werk aan de winkel en de opdracht was duidelijk, er moest gewonnen worden vandaag om toch nog op een derde plaats te kunnen eindigen. De titelstrijd ging tussen De Zuid-Limburge en Bleijenbeek waar de Zuid-Limburgse voor aanvang over de beste papieren beschikte.

Volgens de captain van De Gulbergen moesten we rekening houden met nogal wat GUR plaatsen op de baan, althans dat vertelde hij een paar weken geleden. Het tegendeel echter was waar en de baan lag er prachtig en strak bij. Het weer heeft natuurlijk de laatste weken ook erg meegezeten en ervoor gezorgd dat de meeste GUR plaatsen waren verdwenen.

Als eerste mochten Clint enTon de wei in, goed op elkaar ingespeeld, en dat zagen we dan ook terug in de eindstand. Er werd gewonnen met 5/4 dus de eerste 2 ptn waren binnen. Niet anders verwacht trouwens…..

Job en Marcel mochten als tweede koppel van start en proberen om wat punten bij elkaar te vergaren. Echter de start begon niet echt in het voordeel van Job en Marcel want ze werden meteen met een birdie om de oren geslagen na zelf een prima par gemaakt te hebben. Het begon er weer op te lijken dat het geluk ook deze keer niet aan hun zijde was. En dat was ook zo, de eerste zeven holes hebben we er maar 1 uitgehold, wat op zich genoeg zegt. Jammer maar helaas verloren zijn tegen een sterk en nagenoeg geen fouten maken koppel om 7/6.

Maar ja wij hadden onze grote troef nog Mark en Karel, zowaar ongeslagen als four-some koppel en dat wilden ze graag zo houden. Op zich al een hele prestatie en nogmaals heren chapeau hiervoor. En inderdaad zij maakten hun ongeslagen status waar door ook deze partij te winnen met 4/3, dus wederom 2 punten in de pocket.

Tussenstand 4 – 2 voor De Golfhorst

Met een heerlijke lunch achter de rug, goeie koude pot bier en steeds verder oplopende temperaturen, konden we aan de singles gaan beginnen. Dit zou nog een hele kluif gaan worden en met deze temperaturen en een hele grote berg, is die van de Golhorst niets bij, waar je een paar keer op en af moest zouden er wel een mokerslagen uitgedeeld kunnen worden.

Clint had zoals alle andere wedstrijden de eer om te mogen beginnen. Hij mocht het opnemen tegen Henry, waar Job en Marcel in de four-some mee te maken hebben gehad. Henry was sterk, maakte geen fouten en scheen toch niet veel last te hebben van de warmte. Hij hield het hoofd koel en wist de partij te winnen met 5/4 van Clint.

Job mocht als tweede het opnemen tegen Jeroen, op verzoek van Jeroen en na een zwaar bevochten strijd moest Job uiteindelijk nipt het onderspit delven met 2/1.

Tussenstand 4 – 6

Als derde mocht Marcel in de baan tegen Martien, op verzoek van Martien, en dit werd een heel spannende pot. Ze moesten tot het bittere einde gaan in de hitte en jawel berg op en berg af om de partij tot een beslissing te brengen. Uiteindelijk na 1 up voor Marcel op Hole 17 maakte hij op Hole 18 een beslissende put van paar meter om er een mooie PAR van te maken. Martien had de kans op Hole 18 om de wedstrijd te halven maar miste de put. Zo zie je maar heb je 4 ½ uur gelopen in de brandende zon en is het verschil tussen winnen en verliezen maar 1 slag. Dus 2 punten voor De Golfhorst.

Ton mocht deze keer als nummer 4 de baan en had een lastige tegenstander. Solide en zelfverzekerd spelend wist hij de partij naar zicht toe te trekken met uiteindelijk 3/2.

Tussenstand 8 – 6

Marc de four-some puntenkampioen (samen met Karel) mocht als 5e van start. Hij mocht het opnemen tegen Paul, de zoveelste invaller van Geijsteren en niet de minste. De zon zal wel parten hebben gespeeld bij Marc want hij verloor uiteindelijk de partij met 4/3.

Als laatste mocht Karel van start tegen Dick en dat was op voorhand zeker geen gewonnen partij. Ook Karel wist het hoofd koel te houden ondanks de zomerse temperaturen, waar Dick meer last van had en wist de partij glorieus te winnen met 6/4. Karel chapeau vandaag voor de volle 100% winst.

Eindstand 10 – 8

Met dit resultaat zijn we uiteindelijk 3e geworden, maar net achter Bleijenbeek waarmee we toch alles een beetje goed hebben kunnen maken. De Zuid-Limburgse wist van Bleijenbeek te winnen met 10 -8 waardoor zij kampioen zijn geworden en volgend jaar in de 2e klasse zullen uitkomen. Als captain van het team wil ik graag persoonlijk nog Clint, Ton, Job, Marc, Karel ( en niet te vergeten de 2 reserve spelers Guido en Rob) en invaller Albert bedanken voor hun inzet en bijdrage aan een bijzonder gezellige NGF competitie.

Wat mij betreft tot volgende jaar…

Marcel Roy

Het geluk was niet aan de zijde van Golfhorst 1…

Zondag 22 april stond Bleijenbeek op de planning. We mochten afreizen naar het verre zuiden: Wittem. Om 8:15 uur waren we allen op golfbaan, de Zuid-Limburgse. Na een paar kopjes koffie en een lekker stukje gebak gingen we maar eens kijken wat de dag ging brengen. Na wat inslaan, putten en chippen gingen we met veel vertrouwen de wedstrijd in. Door afwezigheid van Ton viel Albert vandaag in, waarvoor onze dank!

Clint en Job mochten als eerste starten. Na de eerste 3 holes met een par afgesloten te hebben en 1 up te staan steeg het vertrouwen. Helaas kon dit sterke spel niet standhouden, de hele wedstrijd schommelde tussen 1 up en 1 down. Uiteindelijk verloren ze de wedstrijd met 2 down op 18.

Karel en Marc mochten als tweede de wei in. Het tot nu toe beste koppel liet weer van zich zien. Na 12 holes stonden zij dan ook 4 up. Helaas kregen ze een inzinking en werd de wedstrijd alsnog gelijk gespeeld. Jammer, maar nog steeds als koppel ongeslagen.

Marcel en Albert mochten hier achteraan. Zij speelden een minder gelukkige wedstrijd. Ondanks dat ze niet slecht speelde, zat het ook niet echt mee. Slechte liggingen, ongelukkige stuiterballen etc. Helaas waren ze niet opgewassen tegen de mannen van Bleijenbeek en verloren de wedstrijd met 5/4.

Tussenstand 5-1 voor Bleijenbeek.

Na de lunch mocht Clint het spits afbijten. Helaas zat de achterstand hem niet helemaal lekker en kon geen vuist maken tegen een hele stabiele tegenstander. Helaas werd deze wedstrijd 4/2 verloren.

Marcel ging als tweede proberen de punten binnen te slepen. Helaas was het geluk nog steeds niet helemaal aan zijn zijde. Naast wat eigen foutjes zat het ook niet echt mee. De tegenstander was een stuk gelukkiger en deze wedstrijd werd helaas ook met 5/4 verloren.

Job ging als derde de baan in. Had wat goed te maken van de ochtend waarin het niet allemaal goed liep. Dit lukte ook weer het eerste deel. Maar op hole 12 t/m 16 ging het helemaal mis. Ook deze wedstrijd werd verloren, 4/2. Tussenstand 11-1……

Marc de puntenmachine ging als 4e. Ondanks de wat ongeïnteresseerde houding waar hij mee de baan overging stond hij aardig te spelen. Helaas was zijn tegenstander ook niet slecht bezig en redde hij veel met het korte werk. Net als in de ochtend speelt Marc zijn wedstrijd gelijk.

Karel speelde een lastige wedstrijd. Een tegenstander die met de afslag 80 meter verder slaat dan jezelf is nooit fijn. Ondanks dat hield hij wel goed stand. De wedstrijd werd zelf pas op hole 18 beslist. Maar net als over de hele dag was het geluk niet aan onze zijde en werd deze wedstrijd ook verloren.

Onze invaller, Albert, mocht afsluiten. Een lekkere, spannende en gezellige wedstrijd werd ook over 18 holes gespeeld. Met redelijk goed golf was het spannend in deze wedstrijd. Maar net als wat er bij Karel gebeurde werd hole 18 verloren, en daarmee de partij ook.

Een dieptepunt van Golfhorst 1, een 16-2 verlies. Aankomende zondag zullen we ervoor zorgen dat alle gasten goed ontvangen worden op onze mooie golfbaan, de zondag erna zullen we er alles aan doen om de eer te redden en van Geijsteren te gaan winnen!

Job Pijpers

De comeback op Bleijenbeek

Afgelopen zondag zijn we afgereisd naar Afferden voor onze tweede wedstrijd tegen het team van de Gulbergen.

Op papier een tegenstander die we zouden moeten kunnen verslaan, echter dit biedt geen garantie voor een daadwerkelijke overwinning.

De weergoden waren ons wederom goed gezind en vol goede moed gingen Ton en Clint als eerste de baan in. Na een slechte eerste negen wisten ze de wedstrijd toch in het voordeel van de Golfhorst te beslissen. Er werd gewonnen met 3-1. De tweede flight bestond uit Marcel en Job. Ze wisten na een spannende strijd de partij te halven. Tot slot Marc en Karel. Zij hadden het wat relaxter en wonnen hun match met 5-4. Zo konden we met een voorsprong van 5-1 aan de lunch beginnen. Dat eet toch wat lekkerder dan een achterstand.

Na de heerlijke lunch mocht Clint als eerste de baan in. Hij won zijn wedstrijd met 8/7.

Ton ging als tweede de baan in en na een spannende wedstrijd die tot hole 18 duurde wist hij zijn partij te halven.

Marcel speelde de derde partij en de tegenstand was voor hem te sterk. Marcel verloor met 7/6.

Helaas wist Job zijn partij ook niet te winnen en verloor met 4/3.

Dan de laatste twee partijen. Marc speelde een prima wedstrijd en wist zijn partij makkelijk met 8/6 te winnen. De overwinning voor de Golfhorst was al binnen maar Karel wist zijn single ook te winnen met 6/5.

De uiteindelijke stand 12-6 voor de Golfhorst.

Onze grote tegenstander de Zuid-Limburgse wist deze dag ook te winnen dus het blijft spannend. Doel voor ons om volgende week op de Zuid-Limburgse deze goede vorm door te zetten.

Clint Coppers

Valse start in Geijsteren

Het gaat beginnen! De start van de competitie! Vol goede moed gaan we van start op de mooie baan van Geijsteren (alhoewel de lange winter z’n sporen heeft nagelaten) voor onze eerste wedstrijd tegen de Zuid-Limburgse.

De spelerslijsten in het begin laten meteen al zien dat het geen makkelijke wedstrijd zal gaan worden. Dachten wij al dat we qua handicap een aardig team in de wei konden sturen, nou onze tegenstander kon dat zeer zeker ook!

De foursomes ’s morgens verliepen niet zoals we het in gedachten hadden. Clint en Ton gingen als eerste de baan in en nadat ze op hole 13 nog 3 up stonden, storten ze in! resultaat, geen hole meer gewonnen en op hole 17 verloren. Daar zagen ze onder het teruglopen ook nog eens Marcel en Job lopen in de verte. En die waren na een moeizame wedstrijd dan ook verloren. Ze konden ons ook nog vertellen dat ons derde koppel Marc en Karel tijdens de match op achterstand stonden. Dus zure gezichten tijdens een trouwens verder prima lunch. Maar Marc en Karel lieten toch nog lang op zich wachten. Reden daarvan was dat ze de wedstrijd nog helemaal omgedraaid hadden en heel knap toch nog 2 punten voor de Golfhorst in de foursomes konden pakken. 2-4 dus.

Na de lunch weer helemaal opgeladen voor de singles gingen we der weer voor.

Clint speelt een hele goede wedstrijd. Zijn tegenstander ook. Op hole 18 bezwijkt de tegenstander, en Clint wint!

Ton heeft een pittig potje. Gaat van up naar all square en weer down, naar all square. Op hole 17 gaat de wedstrijd naar 1 down en kan er allen nog gehalved worden. Gelukkig weet Ton dit nog te redden. Er is weer hoop!

Marcel heeft het niet gered om zijn single tot een goed einde te brengen, Laat de kansjes die hij krijgt, liggen en verliest dan ook vrij duidelijk. Tussenstand 5-7.

Job daarna speelt een goede wedstrijd. Laat zijn tegenstander geen moment in de waan dat er tegen hem wat valt te halen vandaag. Hij maakt het solide af en wint duidelijk. Tussenstand 7-7! zou het dan toch nog…

Maar helaas. Tijdens het teruglopen naar het clubhuis van de eerste flights zien we dat onze vijfde speler, Marc, al netjes opgefrist en met een lekkere Isi Dór bij de green van 18 staat. Resultaat, klaar op hole 13 en verloren.

Karel, onze zesde speler, zal het nu moeten doen om er nog een gelijkspel van te maken. Maar die staat ook al op de green van 18 en niet met dat voldane gevoel wat je na een overwinning hebt. Helaas ook verloren.

Eindstand; 11-7 in het voordeel van de Zuid-Limburgse.

Niet de start waar we op gehoopt hadden. We waren als team vandaag niet in de vorm die nodig is om van zo’n sterke tegenstander te winnen. Volgende week naar Blijenbeek om te spelen tegen de Gulbergen.

Ton Daamen