Heren Team 2 Zondag

Ted Heijnen reserve
Ruud Keijzers reserve
Leo van Megen reserve

‘Ook wij hadden last van het puntje te weinig gevoel…’

Zondagmorgen 6 mei 08:00 uur. De thermometer geeft al 14 graden aan. Iedereen die van het golfspel houdt, snapt dat dit een fantastische dag kan gaat worden om de wei in te gaan. De laatste NGF-wedstrijd, op naar de bosbaan in Geijsteren. Doel? Winnen met minimaal 11-7.

Dan hebben we samen met Geijsteren een gelijke stand, echter door onze onderling gewonnen wedstrijd zijn wij kampioen.

11-7 tegen Heelsum 4. Nadat ik als captain de handicaplijst krijg, denk ik “het zal toch niet?”. 2 single handicappers, en alle anderen een betere playing HCP.

De ochtend, Paul en ondergetekende starten op hole 1, alle 2 een super drive. We pakken de bal van Paul, 100 meter naar de pin. Een vieze topbal eindigt op de green. Par, 1-up.

Hole 2 en 3 worden ook gewonnen, met op hole 3 wéér een lelijke topbal met een redelijk resultaat. Heelsum komt terug tot 1-up, echter Paul en ik blijven goed spelen en winnen de pot. Ook Marco en Geert komen met de winst binnen. Robert-Paul en Willem blijven niet achter en zo staan we 6-0 voor tijdens de lunch. Dat ziet er goed uit!

Na de lunch start Paul tegen de topper van Heelsum. De start op hole 10 (voor de kenners een lastige) wordt dan ook geen goede start. Van links naar rechts de bossen in.

Paul verliest zijn partij. Zelf start ik tegen Gerard, HCP 13.6 echter zegt de HCP niets bij matchplay. Op hole 10, nadat ik toch even aan de spreuk “ben wijzer ,kies een ijzer” had gedacht sla ik mijn ijzer 4 mooi strak op de fareway. Goed begin, en zo blijft het ook.op 13 als we het clubhuis passeren sta ik met 4-up mooi op koers.

Hole 14 PAR 5, drive, hybride en de bal ligt keurig op de green. Mijn tegenstander Gerard begint te klagen over zijn rug. Hij zegt een spier verrekt te hebben. We delen nog 1 hole maar dan als we terugkomen na 18 geeft Gerard de wedstrijd. 9/8 gewonnen.

Als ik dan vroeg en ontspannen op het terras plaatsneem genietend van het overheerlijke biertje, denk ik al aan het koude water van de vijver. 8 punten nog slechts 3 te halen met nog 4 man in de baan. Marco komt binnen, met slecht nieuws. 2/1 verloren. Ook Willem, 6/4 helaas. Jeetje, dan kan toch niet waar zijn?! Met alleen Robert-Paul en Geert nog in de baan moeten we nog 3 punten halen.

Ik krijg een app. Robert-Paul: “Wat heeft Marco gemaakt”, vraagt hij. Ik app terug: verloren. Oei, krijg ik van Robert-Paul terug. “Dan heeft Geijsteren gewonnen” schrijft hij. Robert-Paul wint nog 2 punten echter Geert komt met verlies binnen. 10-8 gewonnen, eigenlijk een goed resultaat, maar de onvrede overheerst bij het team. Één puntje te kort voor het kampioenschap.

Een mooie 2e plek nadat we vorig jaar zijn gepromoveerd.

Maar toch… het was een gezellige en vooral spannende competitie. Met helaas een vieze nasmaak, maar ja dat is golf.

De beloofde BBQ staat wederom gepland bij de captain thuis waar we alle wedstrijden nogmaals zullen evalueren onder het genot van een biertje.

Op naar volgend jaar!

Met vriendelijke groet, captain heren 2, Harm Leenders

Een geslaagde dag op een prachtige baan met een unieke entourage!

Zondagmorgen 22 april vertrokken we met 2 auto’s naar Nistelrode, met The Duke als gastheer.

Team 2 van de Golfhorst, (team heren 1, 27 holes) dat vorig jaar netjes als outsider kampioen werd, moest in de klasse 4 dit jaar iets meer aan de bak.

Met een ietwat andere team samenstelling dan vorig jaar, de ervaren Marco Van de Voort en Paul van Zon hebben zich aangesloten bij ons team.

Het weer was de hele week al perfect, maar vandaag zou het spannend worden. Zou het onweer doorzetten? Kunnen we nu al de koppositie verstevigen zodat we de laatste wedstrijd in Geijsteren een feestje kunnen vieren?

Startend in de ochtend op hole 10, de greensoms. Paul en ondergetekende werden verrast door een misslag van mij en een keurige put van zo’n 4 meter van de tegenstander voor birdie. Beginnen met 1 down is geen pretje. Hierna liepen we een beetje achter de feiten aan en dus werd dus de partij verloren.

Ook Marco en Geert kwamen helaas met slecht nieuws binnen.

Gelukkig werd de laatste match gewonnen door Robbert-Paul en Willem. 2-4 achter naar de lunch.

Tsja, de lunch op de Dutch… zoals verwacht aan een gezellig gedekte tafel… alsof we in een sterren-zaak waren, heerlijk!

In de middag de singles, we waren eigenlijk onder de indruk van het niet verwachte resultaat in de morgen, maar ja dat is matchplay!

Ik kwam als 1e binnen in de middag, nadat we toch nog een kleine regenbui te verduren kregen. Oh ja, 1e omdat we klaar waren na 13 holes.En erger nog, niet gewonnen. De ‘oud- psycholoog’ in beroep en leeftijd had mij tuk. Het was een gevecht tegen mezelf.

Na een paar heerlijke ‘shankballen’ was mijn vertrouwen kompleet weg.

Hierna kwam Paul binnen, de beslissing viel op hole 18 met een 2e bal over de green op de par 5 naar het clubhuis toe.

Gelukkig vond Marco, welke de flight passeerde omdat Paul en zijn tegenstander lang moesten zoeken, Paul zijn bal, waardoor hij toch nog op 18 all square kon maken.

Marco stond op hole 15 nog 2-up, maar hij moest hard werken om dit vast te houden, de slag naar de green op hole 18 van zijn tegenstander was de beste van de dag en bijna tourwaardig waardoor deze toch nog gelijk kon maken. All square.

Robbert-paul verloor zijn 1e single sinds zijn intreden in de NGF-competitie waar hij behoorlijk ziek van was. Willem speelde goed en won zijn pot.

Maar toen Geert, die ’s morgens in de put zat en tijdens de pauze tussen de middag zelfs naar de range ging om te oefenen. Trouwens, ook op de drivingrange raakte hij, volgens eigen zeggen, geen enkele bal goed!

“Geloven in jezelf”, was zijn antwoord tijdens het eten, hij won ook zijn partij!

Helaas met 8-10 verloren, waardoor de stand in de competitie erg spannend is en er nog van alles mogelijk is!

Een geslaagde dag op een prachtige baan met een unieke entourage.

Volgende week zijn we gastheer, waar we mogen toekijken of Geijsteren wellicht punten laat liggen tegen The Duke.

In ieder geval hebben we alle kansen nog zelf in de hand om kampioen te worden, spannend!

Harm Leenders,

Captain Golfhorst heren 2