Heren 2 Zondag

Samenstelling: Harm Leenders (captain), Geert van Ewijk, Jeroen van den heuvel, Ted Heijnen, Leo van Megen, Willem Eickmans, Ruud Keijzers, Robbert-Paul Hulsman, Arno van den Heuvel (reserve) en Ben Janssen (reserve).

(v.l.n.r.) Willem Eickmans, Harm Leenders, Jeroen van den Heuvel, Robbert-Paul Hulsman, Geert van Ewijk en Ruud Keijzers.

Heren 2 ongeslagen kampioen tijdens de NGF-competitie

De mannen van het tweede NGF-team van de Golfhorst, dat op zondag competitie speelt, zijn zondag 7 mei officieel kampioen geworden. Deze titel kon hen eigenlijk al niet meer ontgaan, omdat ze geen enkele wedstrijd verloren hadden en dus al een geruime voorsprong hadden tijdens hun laatste wedstrijd in Geijsteren. Een prestatie van formaat, want slechts 2 spelers van het team hadden ooit eerder competitie gespeeld. De anderen waren nieuwkomers. Na afloop was het niet, zoals gebruikelijk, alleen de teamcaptain die in het water werd gegooid, maar deze keer ging het hele team te water. Voorwaarde daarvoor was dat de dames van de receptie van de Golfhorst handdoeken kwamen brengen en zo geschiedde.

Voor het verslag van deze happening, de foto’s en de film van ‘het waterballet’, zie hieronder:

Ongeslagen kampioen!

Afgelopen zondag was de laatste wedstrijd in een zeer gezellige poule. We moesten aantreden tegen Overbrug 3 (Helmond)op de golfbaan van Geijsteren. De weergoden waren ons wederom positief gezind, we hebben uiteindelijk 5 drogen mooie zondagen gehad! ’s Morgens de dubbels, waarin duidelijk werd dat een stukje ervaring in het spel matchplay tegen ons gebruikt werd. Geert en Robbert-Paul wisten te winnen, Willem en Leo verloren helaas hun partij. De partij van Jeroen en ondergetekende waren spannend en de tegenstander had met fantastische klappen en veel geluk de spanning vastgehouden tot de laatste hole.

De drive van mij was goed, de 2e tik van Jeroen ook, echter kwamen we er achter dat de plek war de bal lag out-of-bounce was. Helaas! Terug om de bal met strafslag dan maar direct naar de green te slaan. Dit lukte nipt, en na een te korte putt lukte het mij om de hole met All Square af te sluiten, puntje gered! Met 3-3 naar de goed verzorgde lunch, echter zonder het veel beloofde kroketje.

’s Middags de singles, deze werden allemaal! gewonnen, en zo eindigde de partij in een nette 15-3!

Ongeslagen kampioen!

Een super resultaat van een “jong” maar gezellig team. Het beloofde handdoekje van Merieke en Dorine kwam van pas, want de beloofde duik in het water werd door iedereen van het team genomen.

Dames, bedankt!

Het diner nadien was zeer geslaagd, met zelfs een muzikale omlijsting van de captain van Overbrug met zijn accordeon.

We hebben genoten van een gezellige en spannende competitie, Ik wil dan ook de spelers en invallers bedanken voor hun inzet. Op naar de 4e klasse!

Met vriendelijke groet, Harm Leenders, captain heren 2, (27 holes)

Klik hier voor de film: NGF-kampioensteam 2017 Heren 2 Zondag

Klik hier voor de: Fotoreportage

Echt-Susteren, 23 april 2017

Afgelopen zondag 23 april stond onze 3e competitiewedstrijd op het programma op de 9-holes golfbaan te Echt-Susteren. Met reeds 2 gewonnen wedstrijden een mooie gelegenheid om de koppositie te versterken. In een nieuw clubhuis werden we keurig ontvangen door de gastheren van Echt-Susteren, met koffie en vlaai. De captain (Paul) van Echt-Susteren hield een korte toelichting over de local roules en waarschuwde ons voor de door omstandigheden “slechte” greens. We mochten aantreden tegen Hoenshuis 2, waarvan de playing handicaps nagenoeg gelijk aan die van ons lagen. Het beloofde dus een spannende strijd te worden!

De 1e dubbel liep voor Geert van Ewijk met Ruud Keijzers niet zoals gewenst, en deze partij werd helaas verloren. Gelukkig deed de rest wat van hun verwacht werd en zo werden de dubbels gewonnen met 4-2.

Na een goed geregelde lunch gingen we met de singles van start. Ruud revancheerde zich keurig en won een spannende partij van hun laagste handicapper. In de partij van mijzelf ondervond ik weer eens hoe het van belang kan zijn dat er ‘fore’ geroepen word indien een bal richting andere spelers dreigt te gaan. Mijn tegenstander en ik stonden op de tee-box van hole 2 waarna er geroepen werd, we doken alle 2 met de handen op ons hoofd naar beneden. Een bal scheerde werkelijk 50 cm! over ons hoofd heen de bomen in die achter ons stonden. Van de schik bekomen, vervolgden wij de wedstrijd. Ook Geert, Jeroen, Robbert-Paul en ondergetekende wonnen de singles. Helaas moest alleen Willem zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander. Al met al een keurige teamprestatie met een ruime winst van 14-4!

Hiermee hebben we onze koppositie nog beter verstevigd waarna we komende week als gastheer op de Golfhorst kunnen uitkijken naar een zinderend slot in Geijsteren op 7 mei! Met wellicht het kampioenschap in de zak!

Met sportieve groet, captain team 2 (heren 27 holes),

Harm Leenders