Heren Team 1 Senioren Vrijdag

Heren Senioren 1 Vrijdag (27 holes)

Team: Leo (LT) van de Laak (teamcaptain), Jac Metsemakers, Jan Buskes, René van Stokkem, Peet van Lipzig, Fried Hoeijmakers, Cees Mulder en Kalle Voigt.

Speelschema:

vr 12 april  Welschap:  Hoenshuis 2 – Golfhorst 1  >>>  De Dommel 5 – Rijk van Margraten 1

vr 19 april Rijk van Margraten: Golfhorst 1 – De Dommel 5  >>>  Welschap 2 – Hoenshuis 2

vr 26 april Hoenshuis: De Dommel 5 – Welschap 2  >>>  Rijk van Margraten 1 – Golfhorst 1

vr 3 mei Golfhorst: Welschap 2 – Rijk van Margraten 1  >>>   Hoenshuis 2 – De Dommel 5

vr 10 mei De Dommel: Rijk van Margraten 1 – Hoenshuis 2

vr 17 mei Reservedatum: Golfhorst 1 – Welschap 2

Welschap 12 april 2019

Kennelijk hadden we de aanmoediging van de captain om vooral te genieten te letterlijk genomen…

Na vorig week vrijdag een aangename en nuttige oefenwedstrijd gespeeld te hebben tegen onze senioren 2 togen we naar Welschap –Eindhoven voor onze eerste competitiewedstrijd. We mochten op een goed geprepareerde baan aantreden tegen Hoenshuis 1. Niet verwonderlijk dat de baan er goed bijlag als je weet dat Patrick van de Beucken, die voorheen op de Golfhorst was, hier nu de hoofdgreenkeeper is de scepter zwaait.

We begonnen vol goede, maar vooral frisse  moed met 3 wedstrijden greensome dubbel. Enkelen van ons startten zo voortvarend dat zij niet in de gaten hadden dat er na hole 2 verder gegaan werd op hole 5. Het zal wel aan de gebrekkige bewegwijzering gelegen hebben. Na  ieders binnenkomst bleek dat slechts een dubbel gelijk gespeeld hadden en bij de overige de overwinning aan Hoenshuis hadden moeten laten.

Kennelijk hadden we de aanmoediging van de captain om vooral te genieten te letterlijk genomen.

Na een smakelijke lunch werd er begonnen aan de 6 singles. Dit ging ons aanzienlijk beter af. Na afloop bleek dat we 3 overwinningen hadden geboekt en de overige nipt hadden verloren. Jammer net niet voldoende om gelijk te spelen. Een 11-7 nederlaag werd het uiteindelijke resultaat .

Bij de evaluatie van de dag bij een lekkere versnapering kwam onze captain tot de conclusie dat de opstelling door hem mogelijk beter had gekund. Het zij hem vergeven, want het was zijn eerste optreden in deze verantwoordelijke functie.

Volgende week kans op revanche op het Rijk van Margraten tegen de Dommel.

Fried Hoeijmakers