Heren Team 1 Senioren Vrijdag

Heren Senioren 1 Vrijdag (27 holes)

Team:  Sjaak Metsemakers, Leo (LT) van de Laak, Fried Hoeijmakers, Cees Mulder, Kalle Voigt, Pieter Jansen en Lei Holthuijsen (teamcaptain)

Uitslagen: Voor de uitslagen van ons team verwijzen wij naar www.ngfcompetitie.nl Selecteer hier het jaartal 2018, de vereniging, Golfhorst en heren senioren 1. Wanneer u hier op de uitslag klikt kunt u ook de individuele resultaten van de spelers zien.

Heren senioren 1 gepromoveerd

Na de trieste gebeurtenis in Maastricht moesten we nu op de Swinkelsche aantreden voor onze laatste wedstrijd. We waren extra gemotiveerd, want bij winst was promotie naar de 4e klasse een feit. Met supersub Hub in onze gelederen begonnen we ‘s morgens aan de dubbels, die we uiteindelijk met een gelijke stand afsloten. Na een prima lunch wisten we, wat in de singles van ons verwacht werd. Uiteindelijk sloten we af met 4 overwinningen in de 6 partijen, zodat de eindstand 11~7 was. Tijdens het afsluitende diner, waarbij uiteraard ook nog aandacht werd besteed aan het overlijden van onze golfvriend uit Hoenshuis, werd onze promotie officieel bevestigd. Het was weer een gezellige competitie en volgend jaar gaan we ons geluk in de 4e klasse beproeven.

Tot slot een woord van dank aan mijn teamleden en Supersub Hub

Lei Holthuijsen, teamcaptain

Kaarten al geschud.

Na beide verslagen gelezen te hebben van het heren vrijdag seniorenteam 2, willen we als 1e team onze leden van de vereniging ook wel even bijpraten….

Twee competitie-vrijdagen zitten er op en zijn qua wedstrijden al weer op de helft. Kampioensallures, voor zover die er waren, hebben we niet meer: we staan na 2 van de in totaal 4 wedstrijden 2e op 20 punten. De tegenstander van afgelopen vrijdag, de Swinkelsche 3 met een gemiddelde HCP van 15, staan al 10 punten voor op ons. Dus ook wij zijn in het mergelland aardig en door de potentiële kampioen afgedroogd. Slechts een individuele partij werd gewonnen en is waarschijnlijk de reden, dat mij gevraagd is een stukje te schrijven….?

Misschien is een wat evenwichtigere poule-indeling wenselijk; het is toch jammer dat de kaarten voor beide Golfhorst seniorenteams zo vroeg zijn geschud. En ja, ook bij ons is de sfeer trouwens prima, de banen Crossmoor (Weert) en Hoenshuis (Voerendaal) waren prachtige uitdagingen en daar gaat het toch om…..  enne het innerlijke van de mens komt tijdens zo’n dagen niets te kort!

Leo (LT) van de Laak